MENU

*Sistem Intranet MDS hanya boleh di capai di dalam Pejabat MDS sahaja. Harap Maklum.

Bil Perkhidmatan Keterangan
1. Sistem Berkomputer 
  a) Sistem Kadar Taksiran Sistem pengurusan Cukai Harta, Pindah Milik & Waran Majlis Daerah Segamat
b) Sistem Perlesenan

Penyediaan lesen:

a)    Lesen Penaja Bergerak
b)    Lesen Penjaja Tidak Bergerak
c)    Sewa Gerai
d)    Lesen Pasar
e)    Lesen Perniagaan Khas ( Lesen Premis )
f)    Lesen Iklan
g)    Lesen Pasar Malam

c) Sistem Penerimaan Kutipan Dari Semua Hasil- hasil Majlis Daerah Segamat/Sewaan/kompaun dan pelbagai bayaran
d) Sistem Payroll & Personel

Penyediaan Data personel:

a)    Payroll ( Gaji kakitangan )
b)    Gaji Lebih Masa
c)    Rekod Perkhidmatan
d)    Rekod cuti tahunan

2. Sistem Kompaun Sistem Pengurusan Kompaun Letak Kereta & JPJ Link
3. Sistem TCMSv2 Sistem Pengurusan Kedatangan & Laporan Staf Majlis Daerah Segamat
4. Sistem Aduan Menerima aduan orang awam secara 0ff Line, Menyenarai aduan, tindakan.
5. Cama Sistem Penilaian Semula cukai harta
6. E. Kasih Sistem Pendaftaran untuk golongan miskin tegar
7. HRMIS Sistem Pengurusan Sumber Manusia Bersepadu secara ONLINE
8. OSC Portal OSC Online
9. Murni.net Bandar Sejahtera
10. Town Plan Dasar Pembangunan Negara

Pautan Laman

  • MyGov
  • MDEC
  • MAMPU
  • SPA
  • BLESS
  • KPKT
  • LHDN
  • SKMM
  • JOBS MALAYSIA