JABATAN PENGURUSAN
[ UNIT AUDIT DALAM ] |
||
[ UNIT KORPORAT ] |
UNIT KORPORAT
Pengenalan
Unit Korporat dan Perhubungan Awam adalah unit yang menjadi penghubung antara jabatan dan masyarakat. Terdiri daripada 3 orang staf yang diketuai oleh Penolong Pegawai Penerangan, seorang Pembantu Tadbir dan seorang Pembantu Am Pejabat. Mula ditubuhkan pada 16 Mac 2011 yang lalu.
Fungsi
- Menerima setiap aduan daripada orang ramai dan membantu menyelesaikan aduan tersebut
- Memberikan maklumat yang betul dan berguna kepada masyarakat yang berkaitan dengan jabatan
- Menjaga imej jabatan dan meningkatkan lagi dari masa ke semasa.
- Menjaga kualiti perkhidmatan dan penyampaian jabatan yang diberikan.
Objektif
- Memastikan setiap aduan yang diterima mendapat perhatian yang sewajarnya.
- Menyampaikan maklumat yang betul dan tepat kepada orang ramai berkaitan majlis daerah.
- Meningkatkan lagi kualiti perkhidmatan dan imej jabatan dari semasa ke semasa.
- Menilai kepuasan pelanggan terhadap perkhidmatan yang diberikan oleh jabatan.
Piagam Pelanggan
- Menghormati dan memberi layanan yang baik kepada setiap pelanggan yang datang berurusan
- Memberikan perkhidmatan dan layanan yang memuaskan hati pelanggan yang ingin berurusan
- Melayani setiap aduan yang diajukan dengan cepat dan betul kepada jabatan
- Memberikan informasi dan pengetahuan yang berguna kepada pelanggan